Vabljeni na 3. JUDO IGRE 2022/2023
Vabimo na judo igre – »tekmovanje«, ki bo potekalo v soboto, 25. februarja 2023, v Športnem centru Triglav, Vodovodna 25, Ljubljana.
Otroci se bodo pomerili v spretnostnih vajah in zabavnih judo borilnih igrah.
1., 2. 3. razredi se bodo pomerili v spretnostnih vajah in zabavnih judo borilnih igrah, 4. in 5. razredi v judo borbah stoje.
Predprijava ni potrebna. Izpolnjeno prijavnico boste oddali pri prijavi in tehtanju na dan tekmovanja.
Zakaj tekmovanje?
če nekdo želi postati zmagovalec, se mora nujno podati v tekmo z nasprotnikom in premagati strahove ter se soočiti s porazom
spodbuja igrivost, tekmovalnost na zabaven način
razvija spretnosti in sposobnosti; tekmovalne situacije so idealne za preizkušanje lastnih zmožnosti in sposobnosti
otroka spodbujate pri interesih za šport
v tekmovalni situaciji spoznajo, zakaj radi tekmujejo in katere cilje želijo doseči
neglede na poraz in zmago mu dajete podporo, kar mu veliko pomeni
druženje in spoznavanje novih prijateljev
zabava
Tekmovanje JUDO IGRE:
tekma poteka predvsem na igriv način
tekmovanje poteka glede na težo in razrede
punce in fantje tekmujejo posebej
vsi otroci so nagrajeni z medaljami
tekma se hitro odvije (največ dve uri)
PRAVILA BORB 1. in 2. RAZREDI
1. RAZREDI in 2. RAZREDI:
Tekmovalci/ke so razdeljeni v skupine po 4 glede na težo.
Tekmujejo v Sumo borbah - in poligonu v gibanju po vseh 4 nazaj.
SUMO BORBE - POTISKANJE:
Tekmujejo v sumo borbah - potiskanje na velikosti borilnega prostora 3 x 3 m.
Pričetek borbe je s priklonom obeh tekmovalcev pred borilnim prostorom in v njem. Borba se prične s prijema za gard (tekmovalca/ki primejo rokav in rever – ne ovratnik!), ki ga med borbo lahko zamenjata.
Tekmovalec zmaga:
če nasprotnika spravi na tla (da se dotakne blazin s katere kolim drugim delom telesa kot s stopali), lahko ga potisne na tla ali pa uporabi judo met (osoto otoshi, uki goshi,…).
če nasprotnika izrine iz borilnega prostora s tem: nasprotnika prisiliš da izstopi iz borilnega prostora s celim stopalom. Dokler se nasprotnik še dotika borilnega prostora z obema stopaloma še vedno poteka borba.
Tekmovalec ne sme nasprotnika stiskati okoli vratu ali prijemati za hlačnico ali noge (to je pod pasom)!!!
V primeru, da sodnik oceni, da je situacija v borbi nevarna za enega ali oba tekmovalca, sodnik prekine borbo ne glede na možen razplet borbe (zmaga ali poraz).
V primeru, da se borba prekine ali da ni bilo očitno kdo je prvi padel na tla ali stopil ven, se borba ponovi!!!
Sumo borba traja 1 min (60 sek) brez ustavljanja ure oziroma se prekine prej v kolikor kdo od tekmovalcev pride do 2 točk. Po 1 min (60 sek) se zapiše trenutni rezultat kot končni, če je to 1:0 oziroma se nadaljuje do prve točke, če je rezultat 0:0 ali 1:1.
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.
POLIGON nazaj:
1. Tekmovalec začne na starterjev znak »HAJIME« ali »JIME«.
2. Poligon mora opraviti točno po navodilih.
3. Poligon tekmovalec začne za označeno črto.
4. Tekmovalec mora celotno dolžino poligona narediti z gibanjem po vseh štirih nazaj z izjemo delov, kjer se mora plaziti po trebuhu (prav tako nazaj).
5. Nepravilnosti tekmovalca. Za napako dobi tekmovalec pribitek 1 sekundo, če naredi:
izpusti kakšen količek pri slalomu pribitek 1 sek (če jih spusti vse se mora vrniti in ponoviti vajo),
izpusti kakšen obroč –pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),
podre konstrukcijo za plazenje – 1 sek,
prehitro starta - se vrne na začetek in ponovno starta,
izpusti vajo – se vrne na začetek vaje in jo izvede,
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Točkujejo se judo borbe in šprinti. V primeru, da sta dva ali več tekmovalcev izenačenih se upošteva uvrstitev v judo borbah.
PRAVILA BORB 3. RAZREDI
3. RAZREDI:
Tekmovalci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo. Tekmujejo v borbi za odvzem paska v parterju – ne waza in poligonu v gibanju po vseh 4 nazaj.
a) BORBA ZA PASEK V PARTERJU – NE WAZA (BORBA NA TLEH):
Tekmujejo v borbi za pasek v parterju – na tleh, katera traja 1 min (60 sek) in se ob izenačenem rezultatu ob koncu rednega dela, se nadaljuje borba »sumo« na eno točko.
Pričetek borbe je s priklonom obeh tekmovalcev pred borilnim prostorom in v njem.
Sodnik obema tekmovalcema zatakne paska za tekmovalčeva pasova na sredini hrbta.
Tekmovalca začneta borbo s prijemom za kimono na kolenih in sodnikov znak HAJIME.
Cilj borbe je vzeti pasek nasprotniku.
Zmaga tisti tekmovalec, ki nasprotniku prvi vzame pasek.
Tekmovalca tekmujeta na dve dobljeni borbi oziroma točki (maksimalno število borb je tri).
V primeru, da enemu tekmovalcu pade pasek na tla, ga lahko nasprotnik pobere in s tem zmaga borbo in dobi točko. Če pasek pobere tekmovalec, kateremu je pasek padel, mu ga sodnik popravi in borba se ponovno prične brez točke za kateregakoli izmed tekmovalcev.
Prepovedano je stikanje okoli vratu in potiskanje tekmovalca, ki je na kolenih direktno nazaj!!!
V primeru, da je situacija v borbi nevarna za tekmovalca, lahko sodnik prekine in ponovi borbo.
Sodnik ne prekinja borbe dokler se vsaj en od tekmovalcev dotika borilne površine z vsaj enim delom svojega telesa. Prav tako tekmovalca ne smeta vstati (vedno mora biti vsaj eno koleno na blazini) ali se spustiti z obema rokama.
Če sodnik oceni da tekmovalca nista aktivna v borbi lahko tekmovalca postavi v začetni položaj (s hrbti skupaj). Če sta še vedno brez točk, ju lahko sodnik postavi v drug začetni položaj in sicer, da ležita drug ob drugem (glava pri nasprotnikovih nogah).
Borba za pasek traja 1 min (60 sek) brez ustavljanja ure oziroma se prekine prej v kolikor kdo od tekmovalcev pride do 2 točk. Po 1 min (60 sek) se zapiše trenutni rezultat kot končni, če je to 1:0.
V kolikor je rezultat po 1 min izenačen (1:1 ali 0:0) se nadaljuje SUMO borba do prve točke!!!
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral več točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.
b) POLIGON NAZAJ:
POLIGON nazaj:
1. Tekmovalec začne na starterjev znak »HAJIME« ali »JIME«.
2. Poligon mora opraviti točno po navodilih.
3. Poligon tekmovalec začne za označeno črto.
4. Tekmovalec mora celotno dolžino poligona narediti z gibanjem po vseh štirih nazaj z izjemo delov, kjer se mora plaziti po trebuhu (prav tako nazaj).
5. Nepravilnosti tekmovalca. Za napako dobi tekmovalec pribitek 1 sekundo, če naredi:
izpusti kakšen količek pri slalomu pribitek 1 sek (če jih spusti vse se mora vrniti in ponoviti vajo),
izpusti kakšen obroč –pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),
podre konstrukcijo za plazenje – 1 sek,
prehitro starta - se vrne na začetek in ponovno starta,
izpusti vajo – se vrne na začetek vaje in jo izvede,
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Točkujejo se judo borbe in šprinti. V primeru, da sta dva ali več tekmovalcev izenačenih se upošteva uvrstitev v judo borbah.
PRAVILA BORB 4. in 5. RAZREDI
4. in 5. RAZREDI:
Tekmovalci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo. Tekmujejo v Borbi stoje – tachi wazi in poligonu v gibanju po vseh 4 nazaj.
a) JUDO BORBE (SAMO TACHI WAZA – BORBE STOJE):
Tekmujejo v judo borbah stoje (tachi waza) na velikosti borilnega prostora 3x3m. Borba traja 1 min (60 sek) brez zaustavljanja časa. Čas se zaustavi le pri popravljanja pasu ali kimone !
V primeru izenačenega rezultata v borbah, zmagovalca določi SUMO borba na eno zmago.
Pričetek borbe je s priklonom obeh tekmovalcev pred borilnim prostorom in v njem.
JUDO BORBA SE PRIČNE S PRIJEMOM ZA GARD (prijem kimona) na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«. Tekmovalec ali tekmovalka lahko med borbo spremeni gard, ne sme pa se spustiti z obema rokama. Če se spusti z obema rokama, sodnik prekine borbo in tekmovalca vrne v začetni položaj.
Borba poteka po prilagojenih pravilih JZS za mlajše dečke/ce. NEDOVOLJENE TEHNIKE: izvedba metov z obeh ali enega kolena, telesni meti in prijemi pod pasom - za hlačnico oz. objemanje noge.
Sodnik ne prekinja borbe dokler se vsaj en od tekmovalcev dotika borilne površine z vsaj enim delom svojega telesa.
Ko tekmovalca padeta na tla se borba prekine (NI borbe v parterju) in se nadaljuje zopet v borbi stoje.
V primeru, da je situacija v borbi za tekmovalca nevarna, sodnik prekine borbo in tekmovalca vrne v začetni položaj.
OCENJEVANJE METOV:
- Za vsak pravilen met sodnik dosodi točko - wazari ali ippon.
- Wazari se šteje kot 1 točko, ippon pa kot 2 točki.
Tekmovalec zmaga predčasno (pred potekom 1 min), ko:
- Ko izvede tehniko, za katero sodnik dosodi ippon.
- V času borbe zbere 2 točki (to pomeni, da naredi 2 meta za wazari).
- S kaznimi.
Če je kateri od tekmovalcev neaktiven, predolgo drži za pas, prime pod pasom ali predolgo drži enostranski gard dobi kazen (Shido) s katero dobi nasprotnik točke. Točkuje se:
-SHIDO 1, nasprotnik dobi opozorilo
-SHIDO 2, nasprotnik dobi 1. točko
-SHIDO 3, diskvalifikacija (hansokumake), nasprotnik dobi IPPON (2 točki)
Zmaga tekmovalec, ki ima večje število točk ali manjše število kazni!!!
V kolikor je rezultat po 1 min izenačen (1:1 ali 0:0) se nadaljuje SUMO borba do prve točke!!!
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral več točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.
b) POLIGON NAZAJ:
POLIGON nazaj:
1. Tekmovalec začne na starterjev znak »HAJIME« ali »JIME«.
2. Poligon mora opraviti točno po navodilih.
3. Poligon tekmovalec začne za označeno črto.
4. Tekmovalec mora celotno dolžino poligona narediti z gibanjem po vseh štirih nazaj z izjemo delov, kjer se mora plaziti po trebuhu (prav tako nazaj).
5. Nepravilnosti tekmovalca. Za napako dobi tekmovalec pribitek 1 sekundo, če naredi:
izpusti kakšen količek pri slalomu pribitek 1 sek (če jih spusti vse se mora vrniti in ponoviti vajo),
izpusti kakšen obroč –pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),
podre konstrukcijo za plazenje – 1 sek,
prehitro starta - se vrne na začetek in ponovno starta,
izpusti vajo – se vrne na začetek vaje in jo izvede,
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Točkujejo se judo borbe in šprinti. V primeru, da sta dva ali več tekmovalcev izenačenih se upošteva uvrstitev v judo borbah.