Vabljeni na 1. JUDO IGRE - vznemirljivo tekmovanje za mlade judoiste!
Prijava na dan tekmovanja:
Predprijava ni potrebna. Prijavnico boste oddali ob prihodu, pri prijavi in tehtanju na dan dogodka.
Otroci naj s seboj prinesejo kimono.
Tekmovanje bo kratko in dinamično ter bo trajalo približno dve uri.
Pridite navijat in podpirat mlade športnike ter se z vašim otrokom pridružite na nepozabnem dnevu, polnem športnega duha in zabave!
Odkritje notranjega zmagovalca: Vsak otrok ima v sebi željo po zmagi. Tekmovanje mu omogoča, da se sooči z nasprotnikom, premaga notranje strahove in se nauči ceniti tako uspehe kot učne izkušnje, ki jih prinašajo porazi.
Igriva tekmovalnost: Tekmovanje ni samo o zmagi in porazu; je tudi o zabavi, smehu in igri. To je priložnost, da otroci razvijajo svojo tekmovalnost na sproščen in igriv način.
Rast in razvoj: Tekmovanja so kot mini laboratoriji, kjer lahko otroci preizkusijo svoje spretnosti in zmožnosti v varnem in spodbudnem okolju.
Strast do športa: S tekmovanjem lahko otroci poglobijo svojo ljubezen in zanimanje za šport, hkrati pa razvijajo zdrav tekmovalni duh.
Postavljanje ciljev: V tekmovalnem okolju otroci razmišljajo o svojih ciljih, o tem, kaj jih motivira in zakaj radi tekmujejo.
Vaša neprecenljiva podpora: Ne glede na rezultat, vaša prisotnost in podpora otroku pomenita svet. V njihovih očeh ste največji navijač.
Druženje in nova prijateljstva: Tekmovanje je tudi odlična priložnost za spoznavanje novih prijateljev in sklepanje trajnih vezi.
Neizmerna zabava: Ker je v srcu vsakega tekmovanja tudi zabava!
Igriva narava: Naša tekma je oblikovana tako, da poteka v sproščenem in igrivem duhu, kjer je poudarek na zabavi in učenju.
Prilagojeno vsem: Tekmovanje je organizirano glede na težo in starostne razrede, da je zagotovljena varnost in enakovrednost med tekmeci.
Ločeni razredi: Za zagotovitev najboljše tekmovalne izkušnje imajo deklice in dečki svoje ločene kategorije.
Vsak otrok je zmagovalec: Ne glede na rezultat, vsak mali tekmovalec je nagrajen z medaljo, ki slavi njegovo udeležbo in trud.
Kratek in sladek: Celotno tekmovanje je zasnovano tako, da se hitro odvije, zato vas in vašega otroka ne bo dolgo zadržalo. Predviden čas je največ dve uri, kar omogoča, da je izkušnja dinamična in zanimiva za vse.
PRAVILA BORB 1. RAZREDI
NE TEKMUJEJO ZA REZULTAT in UVRSTITEV ! Zastopajo šolo na kateri vadijo judo.
Namen je spoznavanje novih prijateljev, spoznavanje etičnih načel juda, timsko delo.
VSI SO NAGRAJENI.
Otroci so razdeljeni v skupine po 4, glede na njihovo težo. Dečki in deklice nastopajo v ločenih skupinah.
Otroci imajo judo igre:
-Judo igro za ščipalko
-Skupni poligon.
JUDO IGRA ZA ŠČIPALKO ZA ŠČIPALKO:
Otroci se igrajo v ne wazi (»na tleh«, v parterju) za »odvzem ščipalke« na velikosti borilnega prostora 3 x 3 m.
Igra se prične s priklonoma obeh otrok. Nato se usedeta na sredino borilnega prostora s hrbti skupaj. Sodnik nato obema pripne ščipalko na zunanji strani desne noge nad gležnjem za ŠIV hlačnice! Na sodnikov znak HAJIME se igra prične.
Zmaga tisti, ki drugemo prvi vzame ščipalko s hlačnice. Imata 3 judo igre za ščipalko.
V primeru, da se enemu sname ščipalka in pade na tla, jo lahko drugi pobere in s tem zmaga borbo (dobi točko), če pa jo pobere tisti, kateremu je ščipalka padla, mu jo sodnik popravi in igra se začne na novo brez točke za katerega od tekmovalcev.
V primeru, da je situacija v igri nevarna, lahko sodnik prekine in ponovi igro.
Če sodnik ni zagotovo prepričan, kdo je vzel ščipalko prvi oz. ne more določiti zmagovalca se igra ponovi!
Judo igra za ščipalko traja 1 min (60 sek) brez ustavljanja ure oziroma se prekine prej v kolikor sta dva tri igre končala v manj kot 1 minuti.
Vsak ima tri borbe (oziroma 1 minuto, 60 sekund) z vsakim. Rezultata se ne beleži !!!
EKIPNI POLIGON:
1. Otroci stojijo v koloni na začetki poligona.
2. Prvi v koloni stopi z obema nogama v obroč.
3. Na starterjev znak »HAJIME« ali »JIME« prične z izvedbo – tekom.
4. Poligon mora opraviti točno po navodilih ekipe, ki ga spremlja in spodbuja.
5. Ko prvi teče, naslednji v vrsti že stopi v obroč z obema nogama in čaka na prihod nastopajočega.
6. Poligon pričneš v obroču in končaš tako, da daš »petko« naslednjemu.
7. Ko zadnji od skupine 4 stopi v obroč (dovolj z eno nogo), skupina konča. Čas se ne meri in beleži !
8. Nepravilnosti, napake: Vsako manjšo napako mora nastopajoči sam popraviti (postaviti palico,
popraviti obroč,....). Pri tem mu pomaga »sodnik«, ki ga spremlja, spodbuja, usmerja, mu pomaga.
Primeri napak:
izpusti kakšen količek pri slalomu, se mora vrniti in iti okoli količka,
izpusti kakšen obroč, se mora vrniti in stopiti v obroč,
se ne dotakne kašnega klobučka, se mora vrniti in se dotakniti klobučka,
podre konstrukcijo za preskakovanje – popravi »sodnik«,
prehitro starta - se vrne na začetek in ponovno starta,
izpusti vajo – se vrne na začetek vaje in jo izvede,
napačno naredi preval naprej oz. nazaj, se vrne na začetek in ponovi vajo. Če mu ne uspe v dveh
poskusih, gre naprej.
PRAVILA BORB 2. RAZREDI
Udeležnci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo. Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Tekmujejo v borbah za pasek - potiskanje IN izvajanju judo padca nazaj – ushiro ukemi.
BORBA ZA PASEK:
Tekmujejo stoje za »odvzem paska« na velikosti borilnega prostora 4 x 4 m.
Sodnik obema tekmovalcema zatakne paska za tekmovalčeva pasova na sredini hrbta.
BORBA SE PRIČNE STOJE S PRIJEMOM ZA GARD NA SODNIKOV ZNAK »HAJIME« ali »JIME«. Tekmovalec ali tekmovalka lahko med borbo spremeni gard ali ga izpustiti z eno roko, ne sme se pa spustiti z obema rokama.
Če se spusti z obema rokama sodnik borbo prekine.
Zmaga tisti tekmovalec, ki nasprotniku prvi vzame pasek.
Tekmovalca tekmujeta na dve dobljeni borbi oziroma točki (maksimalno število borb je tri).
V primeru, da enemu tekmovalcu pade pasek na tla, ga lahko nasprotnik pobere in s tem zmaga borbo in dobi točko. Če pasek pobere tekmovalec, kateremu je pasek padel, mu ga sodnik popravi in borba se ponovno prične brez točke za kateregakoli izmed tekmovalcev.
V primeru, da je situacija v borbi nevarna za tekmovalca, lahko sodnik prekine in ponovi borbo.
V primeru, ko enemu od tekmovalcev pasek pade na tla in ga nasprotnik takoj ne pobere, sodnik borboprekine, popravi paska obema tekmovalcema in borba se nadaljuje.
V kolikor sodnik ni videl kateri od tekmovalcev je vzel pasek prvi (oba ga vzameta istočasno), sodnik borbo ponovi.
Če se tekmovalec namerno vrže na tla (na hrbet), da mu nasprotnik ne bi vzel paska ter z namenom obrambe:
- Se ga prvič opozori, da to ni dovoljeno, in da bo naslednjič kaznovan tako, da bo nasprotnik dobil točko.
- Za vsako naslednjo napako se nasprotniku dodeli 1 točka.
Če se tekmovalec vrže na tla (na hrbet) in mu nasprotnik istočasno vzame pasek, to velja kot točka za nasprotnika, KI JE VZEL PASEK, istočasno pa tekmovalec, ki se vrže na hrbet dobi opomin ter ob naslednjem metu na tla (na hrbet) v obrambne namene tudi, brez odvzetega paska, izgubi točko.
Borba za pasek traja 1 min (60 sek) brez ustavljanja ure oziroma se prekine prej v kolikor kdo od tekmovalcev pride do 2 točk. Po 1 min (60 sek) se zapiše trenutni rezultat kot končni, če je to 1:0 oziroma se nadaljuje do prve točke, če je rezultat 0:0 ali 1:1.
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral več točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.
IZVAJANJE JUDO PADCA NAZAJ – USHIRO UKEMI Z MOTORIČNIMI VAJAMI:
Vsak tekmovalec oz. tekmovalka stopi na oznako. Na sodnikov znak »HAJIME« mora narediti dva judo padca nazaj – ushiro ukemi-ja ter se nato plaziti 4 metre do naslednje oznake, kjer prav tako naredi dva judo padca nazaj – ushiro ukemi-ja, nato pa gre po vseh štirih – v »mravljici« na začetek.
Konec je, ko se z roko dotakne začetne oznake. MERI IN BELEŽI SE ČAS PRAVILNE IZVEDBE.
Pravilno izvajanje judo padca nazaj – ushiro ukemi-ja:
1. tekmovalec stoji na mestu, pokončno z rokami ob telesu
2. gre v počep, roke izstegne pred saboj
3. glavo nagne naprej (brada na prsih)
4. naredi padec nazaj s tem, da se povalja na hrbet
5. z izstegnjemimi rokami udari ob telesu
6. glava se ne dotakne blazine
7. noge so izstegnjene v kotu 90 stopinj navpično
Napake:
1. glava se dotakne blazine
2. tekmovalec/ka ne udari z izstegnejnima rokama ob telesu ali se ulovi na komolca ali udari samo z eno roko
ali ima roki nazaj ali pa ima pokrčeni roki
3. nogi nista izstegnjeni in v 90 stopinj
VSAK NAPAČNO IZVEDEN PADEC SE NE ŠTEJE !!!
V kolikor tekmovalec ali tekmovalka naredi napačen judo padec, ga mora narediti še enkrat.
PRAVILA BORB 3. RAZREDI
Udeležnci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo. Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Tekmujejo v Sumo borbah - potiskanje IN izvajanju judo padca nazaj – ushiro ukemi.
SUMO BORBE - POTISKANJE:
Tekmujejo v sumo borbah - potiskanje na velikosti borilnega prostora 4 x 4 m. Vsi pričnejo borbo na sredini borilnega prostora s prijema za kimono - gard (tekmovalca/ki primejo rokav in rever – ne ovratnik!), ki ga med borbo lahko zamenjata. Tekmovalec/ka zmaga:
- če nasprotnika spravi na tla (da se dotakne blazin s katere kolim drugim delom telesa kot s stopali), lahko ga potisne na tla ali pa uporabi judo met (osoto otoshi, uki goshi,...).
- če nasprotnika izrine iz borilnega prostora s tem, da nasprotnika prisiliš da izstopi iz borilnega prostora s celim stopalom. Dokler se nasprotnik še dotika borilnega prostora z obema stopaloma še vedno poteka borba.
Tekmovalec ne sme nasprotnika stiskati okoli vratu ali prijemati za hlačnico ali noge (to je pod pasom)!!!
V primeru, da sodnik oceni, da je situacija v borbi nevarna za enega ali oba tekmovalca, sodnik prekine borbo ne glede na možen razplet borbe (zmaga ali poraz).
V primeru, da se borba prekine ali da ni bilo očitno kdo je prvi padel na tla ali stopil ven, se borba ponovi!!!
Sumo borba traja 1 min (60 sek) brez ustavljanja ure oziroma se prekine prej v kolikor kdo od tekmovalcev pride do 2 točk. Po 1 min (60 sek) se zapiše trenutni rezultat kot končni, če je to 1:0 oziroma se nadaljuje do prve točke, če je rezultat 0:0 ali 1:1.
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.
IZVAJANJE JUDO PADCA NAZAJ – USHIRO UKEMI Z MOTORIČNIMI VAJAMI:
Vsak tekmovalec oz. tekmovalka stopi na oznako. Na sodnikov znak »HAJIME« mora narediti dva judo padca nazaj – ushiro ukemi-ja ter se nato plaziti 4 metre do naslednje oznake, kjer prav tako naredi dva judo padca nazaj – ushiro ukemi-ja, nato pa gre po vseh štirih – v »mravljici« na začetek.
Konec je, ko se z roko dotakne začetne oznake. MERI IN BELEŽI SE ČAS PRAVILNE IZVEDBE.
Pravilno izvajanje judo padca nazaj – ushiro ukemi-ja:
1. tekmovalec stoji na mestu, pokončno z rokami ob telesu
2. gre v počep, roke izstegne pred saboj
3. glavo nagne naprej (brada na prsih)
4. naredi padec nazaj s tem, da se povalja na hrbet
5. z izstegnjemimi rokami udari ob telesu
6. glava se ne dotakne blazine
7. noge so izstegnjene v kotu 90 stopinj navpično
Napake:
1. glava se dotakne blazine
2. tekmovalec/ka ne udari z izstegnejnima rokama ob telesu ali se ulovi na komolca ali udari samo z eno roko ali ima roki nazaj ali pa ima pokrčeni roki
3. nogi nista izstegnjeni in v 90 stopinj
VSAK NAPAČNO IZVEDEN PADEC SE NE ŠTEJE !!!
V kolikor tekmovalec ali tekmovalka naredi napačen judo padec, ga mora narediti še enkrat.
PRAVILA BORB 4. in 5. RAZREDI
Udeležnci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo. Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Tekmujejo v Sumo borbah - vlečenje IN izvajanju judo padca nazaj – ushiro ukemi.
SUMO BORBE – VLEČENJE (»KONTRA SUMO«):
Tekmujejo v sumo vlečenje borbah na velikosti borilnega prostora 4 x 4 m. Vsi pričnejo borbo na sredini borilnega prostora s prijema za kimono - gard (tekmovalca/ki primejo rokav in rever – ne ovratnik!), ki ga med borbo lahko zamenjata.
Tekmovalec zmaga, ko nasprotnika spravi na tla (da se dotakne blazin s katere kolim drugim delom telesa kot s stopali), lahko ga potisne na tla ali pa uporabi judo met (osoto otoshi, uki goshi,...). Tekmovalec/ka lahko zmaga tudi tako, da stopi ven iz borilnega prostora vsaj z eno nogo ter s celim stopalom, vendar samo na svojo stran (na nasprotnikovo ali na stran borilnega prostora ne velja).
Tekmovalec ne sme nasprotnika stiskati okoli vratu ali prijemati za hlačnico ali noge (to je pod pasom).
V primeru, da sodnik oceni, da je situacija v borbi nevarna za enega ali oba tekmovalca, sodnik prekine borbo ne glede na možen razplet borbe (zmaga ali poraz).
V primeru, da se borba prekine ali da ni bilo očitno kdo je prvi padel na tla ali stopil ven, se borba ponovi!!!
Sumo vlečenje borba traja 1 min (60 sek) brez ustavljanja ure oziroma se prekine prej v kolikor kdo od tekmovalcev pride do 2 točk. Po 1 min (60 sek) se zapiše trenutni rezultat kot končni, če je to 1:0 oziroma se nadaljuje do prve točke, če je rezultat 0:0 ali 1:1.
V primeru, da tekmovalec vrže nasprotnika v trenutku ko ta stopi ven iz borilnega prostora, se upošteva točka tekmovalcu, ki je izvedel met.
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.
IZVAJANJE JUDO PADCA NAZAJ – USHIRO UKEMI Z MOTORIČNIMI VAJAMI:
Vsak tekmovalec oz. tekmovalka se mora postaviti na oznako in na sodnikov znak »HAJIME« mora narediti dva judo padca nazaj – ushiro ukemi-ja ter se nato plaziti 4 metre do naslednje oznake, kjer prav tako naredi dva judo padca nazaj – ushiro ukemi-ja, nato pa gre po vseh štirih – v »mravljici« na začetek.
Konec je, ko se z roko dotakne začetne oznake. MERI IN BELEŽI SE ČAS PRAVILNE IZVEDBE.
Pravilno izvajanje judo padca nazaj – ushiro ukemi-ja:
1. tekmovalec stoji na mestu, pokončno z rokami ob telesu
2. gre v počep, roke izstegne pred saboj
3. glavo nagne naprej (brada na prsih)
4. naredi padec nazaj s tem, da se povalja na hrbet
5. z izstegnjemimi rokami udari ob telesu
6. glava se ne dotakne blazine
7. noge so izstegnjene v kotu 90 stopinj navpično
Napake:
1. glava se dotakne blazine
2. tekmovalec/ka ne udari z izstegnejnima rokama ob telesu ali se ulovi na komolca ali udari samo z eno roko ali ima roki nazaj ali pa ima pokrčeni roki
3. nogi nista izstegnjeni in v 90 stopinj
VSAK NAPAČNO IZVEDEN PADEC SE NE ŠTEJE !!!
V kolikor tekmovalec ali tekmovalka naredi napačen judo padec, ga mora narediti še enkrat.