2. JUDO IGRE
v soboto, 21. december 2024





Vabljeni na 2. JUDO IGRE - vznemirljivo tekmovanje za mlade judoiste!


Pridružite se nam v soboto, 21. decembra 2024, v Športnem centru Triglav, Vodovodna 25, Ljubljana, kjer se bodo naši mladi športniki preizkusili v različnih spretnostnih vajah in zabavnih borilnih igrah.

Prijava na dan tekmovanja:

Pridite navijat in podpirat mlade športnike ter se z vašim otrokom pridružite na nepozabnem dnevu, polnem športnega duha in zabave!


Za prijavnico, ki jo je potrebno imete s seboj kliknite na PRIJAVNICA z urniki ali spodnjo sliko urnika.

Zakaj tekmovanje?

Tekmovanje "JUDO IGRE" za vašega otroka:

OPOZORILO: Potrebno je, da starši 1. razredov poznate okvirno težo vašega otroka in pridete na tekmovanje po predpisanem urniku. Zaradi velike udeležbe otrok v preteklem krogu smo namreč dečke
1. razredov razdelili v skupine do 23 kg in nad 23 kg več kot 5 minut!!!

PROSIMO NE ZAMUJAJTE NA TEHTANJE, kdor bo zamudil več kot 5 minut, ga žal ne bodo mogli več vključiti v tekmovanje!!!

PRAVILA BORB 1. RAZREDI 



Otroci so razdeljeni v skupine po 4, glede na njihovo težo. Dečki in deklice nastopajo v ločenih skupinah.


Program: Judo igra »borba za pasek« IN padec nazaj iz sedečega položaja + poligon.


JUDO IGRA »BORBA ZA PASEK«:

Igra se odvija na kolenih za »odvzem paska« na velikosti borilnega prostora 4 x 4 m.


Sodnik obema sodelujočima zatakne paska za pasova na sredini hrbta. 

IGRA SE PRIČNE S PRIJEMOM ZA KIMONA-GARD, KO STA OBA SODELUJOČA NA KOLENIH na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«. Sodelujoči lahko med borbo spremeni prijem-gard ali ga izpustiti z eno roko, ne sme pa spustiti z obema rokama. Če se spusti z obema rokama sodnik igro prekine.

Igra traja 1 minuto oz. največ tri igre.


Pravila igre:

1. Če pasek v igri pade na tla in ga pobere nasprotnik je točka njegova.

2. V kolikor pasek, ki pade na tla, pobere lastnik paska, se igra ponovi.

3. Če paska, ki pade na tla ne pobere nihče, se igra ponovi.

4. V primeru, da je situacija v igri nevarna, sodnik igro prekine in jo ponovi.


Prepovedane situacije:

1. Porivanje nasprotnika direktno nazaj na hrbet!

2. Namerno metanje na svoj hrbet.

V obeh situacijah sledi opozorilo sodelujočih in ponovitev igre. V primeru ponavljanja prepovedanih situacij se igra zaradi varnosti sodelujočih popolnoma prekine.


IZVAJANJE JUDO PADCA NAZAJ (USHIRO UKEMI) iz sedečega položaja s POLIGONOM:

Štafetna igra se prične na oznaki. Sodelujoči prične na sodnikov znak »HAJIME«. Sodelujoči se usede in naredi dva judo padca nazaj (ushiro ukemi-ja) ter nato teče čez poligon do naslednje oznake. Tukaj prav tako naredi dva judo padca nazaj (ushiro ukemi-ja) iz sedečega položaja ter nato teče čez poligon na začetek.

Konec je, ko da »petko« naslednjemu sodelujočemu oziroma stopi na oznako.


Pravilno izvajanje judo padca nazaj – ushiro ukemi-ja:

1. prične se stoje na mestu, pokončno z rokami ob telesu in se usede

2. roke iztegne pred seboj

3. glavo nagne naprej (brada na prsih)

4. naredi padec nazaj s tem, da se povalja na hrbet

5. z iztegnjenimi rokami udari ob telesu

6. glava se ne dotakne blazine

7. noge so iztegnjene v kotu 90 stopinj navpično


Napake v izvajanju:

1. glava se dotakne blazine

2. udarec v tla z iztegnjenima rokama ob telesu ali se ulovi na komolca ali udari samo z eno roko ali ima roki nazaj ali pa ima pokrčeni roki

3. nogi nista iztegnjeni in v 90 stopin


PRAVILA BORB 2. RAZREDI 



Tekmujejo v »BORBI ZA PASEK« IN POLIGONU (spretnostne vaje)


BORBA ZA PASEK:

Tekmujejo stoje za »odvzem paska« na velikosti borilnega prostora 4 x 4 m.


Sodnik obema tekmovalcema zatakne paska za tekmovalčeva pasova na sredini hrbta.

BORBA SE PRIČNE STOJE S PRIJEMOM ZA KIMONO-GARD NA SODNIKOV ZNAK »HAJIME« ali »JIME«. Tekmovalec ali tekmovalka lahko med borbo spremeni prijem-gard ali ga izpustiti z eno roko, ne sme se pa spustiti z obema rokama. Če se spusti z obema rokama sodnik borbo prekine.

Zmaga tisti tekmovalec, ki nasprotniku prvi vzame pasek.

Tekmovalca tekmujeta na dve dobljeni borbi oziroma točki (maksimalno število borb je tri).


V primeru, da enemu tekmovalcu pade pasek na tla, ga lahko nasprotnik pobere in s tem zmaga borbo in dobi točko. Če pasek pobere tekmovalec, kateremu je pasek padel, mu ga sodnik popravi in borba se ponovno prične brez točke za kateregakoli izmed tekmovalcev.

V primeru, da je situacija v borbi nevarna za tekmovalca, lahko sodnik prekine in ponovi borbo.

V primeru, ko enemu od tekmovalcev pasek pade na tla in ga nasprotnik takoj ne pobere, sodnik borbo prekine, popravi paska obema tekmovalcema in borba se nadaljuje.

V kolikor sodnik ni videl kateri od tekmovalcev je vzel pasek prvi (oba ga vzameta istočasno), sodnik borbo ponovi.


Če se tekmovalec namerno vrže na tla (na hrbet), da mu nasprotnik ne bi vzel paska ter z namenom obrambe:

- Se ga prvič opozori, da to ni dovoljeno, in da bo naslednjič kaznovan tako, da bo nasprotnik dobil točko.

- Za vsako naslednjo napako se nasprotniku dodeli 1 točka.

Če se tekmovalec vrže na tla (na hrbet) in mu nasprotnik istočasno vzame pasek, to velja kot točka za nasprotnika, KI JE VZEL PASEK, istočasno pa tekmovalec, ki se vrže na hrbet dobi opomin ter ob naslednjem metu na tla (na hrbet) v obrambne namene tudi, brez odvzetega paska, izgubi točko.


Borba za pasek traja 1 min (60 sek) brez ustavljanja ure oziroma se prekine prej v kolikor kdo od tekmovalcev pride do 2 točk. Po 1 min (60 sek) se zapiše trenutni rezultat kot končni, če je to 1:0 oziroma se nadaljuje do prve točke, če je rezultat 0:0 ali 1:1.


Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral več točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.


POLIGON:

1. Tekmovalec začne na starterjev znak »HAJIME« ali »JIME«.

2. Poligon mora opraviti točno po navodilih.

3. Poligon tekmovalec začne v obroču (z obema nogama) na začetku poligona in ga konča v obroču na koncu poligona. Takoj ko tekmovalec stopi v obroč (dovolj z eno nogo) štarter ustavi štoparico.

4. Nepravilnosti tekmovalca. Za napako dobi tekmovalec pribitek 1 sekundo oz. mora ponoviti vajo (ne celega poligona ampak samo vajo).


Če tekmovalec:

▪ izpusti kakšen količek pri slalomu pribitek 1 sek (če jih spusti vse se mora vrniti in ponoviti vajo),

▪ izpusti kakšen obroč –pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),

▪ se ne dotakne kašnega klobučka – pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),

▪ podre konstrukcijo za preskakovanje – 1 sek,

▪ prehitro starta - se vrne na začetek in ponovno starta,

▪ izpusti vajo – se vrne na začetek vaje in jo izvede,

▪ napačno naredi preval naprej oz. nazaj (dovoljen je tudi mae mavare ukemi ali ushiro ukemi) – se vrne na začetek in ponovi vajo. Če mu ne uspe v dveh poskusih dobi pribitek 1 sek.

PRAVILA BORB 3. RAZREDI 



Tekmujejo v »SUMO VLEČENJU (kontra sumo)« IN POLIGONU


SUMO VLEČENJE BORBE:

Tekmujejo v sumo vlečenje borbah na velikosti borilnega prostora 4 x 4 m.

Tekmovalci 3. razredov pričnejo borbo iz prijema za kimono-gard (tekmovalca/ki primejo rokav in rever – ne ovratnik!), ki se med borbo lahko zamenja.

Tekmovalec/tekmovalka zmaga:

- ko nasprotnika spravi na tla (da se dotakne blazin s katere kolim drugim delom telesa kot s stopali), lahko ga potisne na tla ali pa uporabi judo met (osoto otoshi, uki goshi,…).

- lahko zmaga tudi tako, da stopi ven iz borilnega prostora vsaj z eno nogo ter s celim stopalom, vendar samo na svojo stran (na nasprotnikovo ali na stran ne velja).


Tekmovalca/ki tekmujeta na dve dobljeni borbi (maksimalno število borb je tri). Tekmovalec/ka zmaga z rezultatom 2:0, 2:1 ali 1:0.


Maksimalna dolžina trajanja borbe (redni del) je 1 min. Po 1 minuti se upošteva trenutni rezultat oz. ob izenačenem rezultatu (0:0 ali 1:1) ob koncu rednega dela, se nadaljuje do prve točke.


Tekmovalec ne sme nasprotnika stiskati okoli vratu ali prijemati za hlačnico ali noge (to je pod pasom). V primeru, da sodnik oceni, da je situacija v borbi nevarna za enega ali oba tekmovalca, sodnik prekine borbo ne glede na možen razplet borbe (zmaga ali poraz).


V primeru, da se borba prekine ali da ni bilo očitno kdo je prvi padel na tla ali stopil ven, se borba ponovi!!!


Sumo vlečenje borba traja 1 min (60 sek) brez ustavljanja ure oziroma se prekine prej v kolikor kdo od tekmovalcev pride do 2 točk. Po 1 min (60 sek) se zapiše trenutni rezultat kot končni, če je to 1:0 oziroma se nadaljuje do prve točke, če je rezultat 0:0 ali 1:1.


V primeru, da tekmovalec vrže nasprotnika v trenutku ko ta stopi ven iz borilnega prostora, se upošteva točka tekmovalcu, ki je izvedel met.

 

Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.


POLIGON:

1. Tekmovalec začne na starterjev znak »HAJIME« ali »JIME«.

2. Poligon mora opraviti točno po navodilih.

3. Poligon tekmovalec začne v obroču (z obema nogama) na začetku poligona in ga konča v obroču na koncu poligona. Takoj ko tekmovalec stopi v obroč (dovolj z eno nogo) štarter ustavi štoparico.

4. Nepravilnosti tekmovalca. Za napako dobi tekmovalec pribitek 1 sekundo oz. mora ponoviti vajo (ne celega poligona ampak samo vajo).

Če tekmovalec:

▪ izpusti kakšen količek pri slalomu pribitek 1 sek (če jih spusti vse se mora vrniti in ponoviti vajo),

▪ izpusti kakšen obroč –pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),

▪ se ne dotakne kašnega klobučka – pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),

▪ podre konstrukcijo za preskakovanje – 1 sek,

▪ prehitro starta - se vrne na začetek in ponovno starta,

▪ izpusti vajo – se vrne na začetek vaje in jo izvede,

▪ napačno naredi preval naprej oz. nazaj (dovoljen je tudi mae mavare ukemi ali ushiro ukemi) – sevrne na začetek in ponovi vajo. Če mu ne uspe v dveh poskusih dobi pribitek 1 sek.

PRAVILA BORB 4. in 5. RAZREDI 



Tekmujejo v JUDO BORBI STOJE (tachi waza) brez predhodnega prijema IN V POLIGONU.


JUDO BORBA (SAMO TACHI WAZA = BORBA STOJE)

Tekmujejo v judo borbah stoje (tachi waza) na velikosti borilnega prostora 4x4m.

Borba traja 1,5 min (90 sek) brez zaustavljanja časa. Čas se zaustavi le pri popravljanja pasu ali kimone!


Pričetek je s priklonom obeh tekmovalcev pred borilnim prostorom in nato še v njem.

BORBA SE PRIČNE BREZ PRIJEMA ZA KIMONO-GARD na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«.


Borba poteka po prilagojenih pravilih JZS za mlajše dečke/ce.

NEDOVOLJENE TEHNIKE: izvedba metov z obeh ali enega kolena, direktni telesni meti in prijemi pod pasom - za hlačnico oz. objemanje noge.


Ko tekmovalca/ki padeta na tla, se borba prekine (NI borbe v parterju) in se nadaljuje zopet stoje.

V primeru, da je situacija v borbi nevarna, sodnik prekine borbo in tekmovalca vrne v začetni položaj.


OCENJEVANJE METOV:

- Za vsak pravilen met sodnik dosodi točko - wazari ali ippon.

- Wazari se šteje kot 1 točko, ippon pa kot 2 točki.


Tekmovalec/ka zmaga predčasno (pred potekom 2 min), ko:

- Ko izvede tehniko, za katero sodnik dosodi ippon.

- V času borbe zbere 2 točki (to pomeni, da naredi 2 meta za wazari).

- S kaznimi.


Če je kateri od tekmovalcev neaktiven dobi kazen (Shido) s katero dobi nasprotnik točko. Kaznuje se:

- SHIDO 1, tekmovalec dobi opozorilo

-SHIDO 2, nasprotnik dobi 1. točko

-SHIDO 3, diskvalifikacija (hansokumake), nasprotnik dobi IPPON (2 točki)


V kolikor sta tekmovalca /ki po rednem delu izenačena, poteka borba do prve točke oziroma prve kazni.


Zmaga tekmovalec, ki ima večje število točk ali manjše število kazni!!!

Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral več točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.


POLIGON:

1. Tekmovalec/tekmovalka začne na starterjev znak »HAJIME« ali »JIME«.

2. Poligon mora opraviti točno po navodilih.

3. Poligon se začne v obroču (z obema nogama) na začetku poligona in se ga konča v obroču na koncu poligona. Takoj ko tekmovalec/ka stopi v obroč (dovolj z eno nogo) štarter ustavi štoparico.

4. Za napako dobi tekmovalec/ka pribitek 1 sekundo oz. mora ponoviti vajo (ne celega poligona ampak samo vajo).


Nepravilnosti tekmovalca/ke:

▪ izpusti kakšen količek pri slalomu pribitek 1 sek (če jih spusti vse se mora vrniti in ponoviti vajo),

▪ izpusti kakšen obroč –pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),

▪ se ne dotakne kašnega klobučka – pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),

▪ podre konstrukcijo za preskakovanje – 1 sek,

▪ prehitro starta - se vrne na začetek in ponovno starta,

▪ izpusti vajo – se vrne na začetek vaje in jo izvede,

▪ napačno naredi preval naprej oz. nazaj (dovoljen je tudi mae mavare ukemi ali ushiro ukemi) – se vrne na začetek in ponovi vajo. Če ne uspe v dveh poskusih dobi pribitek 1 sek.