Vabljeni na 2. JUDO IGRE - vznemirljivo tekmovanje za mlade judoiste!
Prijava na dan tekmovanja:
Predprijava ni potrebna. Prijavnico boste oddali ob prihodu, pri prijavi in tehtanju na dan dogodka.
Otroci naj s seboj prinesejo kimono.
Tekmovanje bo kratko in dinamično ter bo trajalo približno dve uri.
Pridite navijat in podpirat mlade športnike ter se z vašim otrokom pridružite na nepozabnem dnevu, polnem športnega duha in zabave!
Odkritje notranjega zmagovalca: Vsak otrok ima v sebi željo po zmagi. Tekmovanje mu omogoča, da se sooči z nasprotnikom, premaga notranje strahove in se nauči ceniti tako uspehe kot učne izkušnje, ki jih prinašajo porazi.
Igriva tekmovalnost: Tekmovanje ni samo o zmagi in porazu; je tudi o zabavi, smehu in igri. To je priložnost, da otroci razvijajo svojo tekmovalnost na sproščen in igriv način.
Rast in razvoj: Tekmovanja so kot mini laboratoriji, kjer lahko otroci preizkusijo svoje spretnosti in zmožnosti v varnem in spodbudnem okolju.
Strast do športa: S tekmovanjem lahko otroci poglobijo svojo ljubezen in zanimanje za šport, hkrati pa razvijajo zdrav tekmovalni duh.
Postavljanje ciljev: V tekmovalnem okolju otroci razmišljajo o svojih ciljih, o tem, kaj jih motivira in zakaj radi tekmujejo.
Vaša neprecenljiva podpora: Ne glede na rezultat, vaša prisotnost in podpora otroku pomenita svet. V njihovih očeh ste največji navijač.
Druženje in nova prijateljstva: Tekmovanje je tudi odlična priložnost za spoznavanje novih prijateljev in sklepanje trajnih vezi.
Neizmerna zabava: Ker je v srcu vsakega tekmovanja tudi zabava!
Igriva narava: Naša tekma je oblikovana tako, da poteka v sproščenem in igrivem duhu, kjer je poudarek na zabavi in učenju.
Prilagojeno vsem: Tekmovanje je organizirano glede na težo in starostne razrede, da je zagotovljena varnost in enakovrednost med tekmeci.
Ločeni razredi: Za zagotovitev najboljše tekmovalne izkušnje imajo deklice in dečki svoje ločene kategorije.
Vsak otrok je zmagovalec: Ne glede na rezultat, vsak mali tekmovalec je nagrajen z medaljo, ki slavi njegovo udeležbo in trud.
Kratek in sladek: Celotno tekmovanje je zasnovano tako, da se hitro odvije, zato vas in vašega otroka ne bo dolgo zadržalo. Predviden čas je največ dve uri, kar omogoča, da je izkušnja dinamična in zanimiva za vse.
PRAVILA BORB 1. RAZREDI
NE TEKMUJEJO ZA REZULTAT in UVRSTITEV ! Zastopajo šolo na kateri vadijo judo.
Namen je spoznavanje novih prijateljev, spoznavanje etičnih načel juda, timsko delo.
VSI SO NAGRAJENI.
Otroci so razdeljeni v skupine po 4 glede na težo.
Vsi otroci imajo dve (2) igri:
1. Borba za pasek,
2. poligon z judo padcem nazaj
BORBA ZA PASEK:
Igra se igra na kolenih za »odvzem paska« na velikosti borilnega prostora 4 x 4 m.
Sodnik obema sodelujočima zatakne paska za pasova na sredini hrbta.
IGRA SE PRIČNE S PRIJEMOM ZA GARD, KO STA OBA SODELUJOČA NA KOLENIH na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«. Sodelujoči lahko med borbo spremeni gard ali ga izpustiti z eno roko, ne sme pa se spustiti z obema rokama. Če se spusti z obema rokama sodnik igro prekine.
Igra traja 1 minuto oz. največ tri igre.
Pravila igre:
1. Če pasek v igri pade na tla in ga pobere nasprotnik je točka njegova.
2. V kolikor pasek, ki pade na tla, pobere lastnik paska, se igra ponovi.
3. Če paska, ki pade na tla ne pobere nihče, se igra ponovi.
4. V primeru, da je situacija v igri nevarna, sodnik igro prekine in jo ponovi.
Prepovedane situacije:
1. Porivanje nasprotnika direktno nazaj na hrbet!
2. Namerno metanje na svoj hrbet.
V obeh situacijah sledi opozorilo sodelujočih in ponovitev igre. V primeru ponavljanja prepovedanih situacij se igra zaradi varnosti sodelujočih popolnoma prekine.
IZVAJANJE JUDO PADCA NAZAJ – USHIRO UKEMI SEDE S POLIGONOM:
Štafetna igra se prične na oznaki. Sodelujoči prične na sodnikov znak »HAJIME«. Sodelujoči se usede in naredi tri (3) judo padce nazaj – ushiro ukemi-je sede ter nato teče čez poligon do naslednje oznake, kjer prav tako naredi tri (3) judo padce nazaj – ushiro ukemi-je sede ter teče čez poligon na začetek.
Konec je, ko da »petko« naslednjemu sodelujočemu oziroma stopi na oznako.
Pravilno izvajanje judo padca nazaj – ushiro ukemi-ja:
1. prične se stoje na mestu, pokončno z rokami ob telesu in se usede
2. roke iztegne pred seboj
3. glavo nagne naprej (brada na prsih)
4. naredi padec nazaj s tem, da se povalja na hrbet
5. z iztegnjenimi rokami udari ob telesu
6. glava se ne dotakne blazine
7. noge so iztegnjene v kotu 90 stopinj navpično
Napake v izvajanju:
1. glava se dotakne blazine
2. udarec v tla z iztegnjenima rokama ob telesu ali se ulovi na komolca ali udari samo z eno roko ali ima roki nazaj ali pa ima pokrčeni roki
3. nogi nista iztegnjeni in v 90 stopinj
PRAVILA BORB 2. RAZREDI
Udeležnci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo. Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Tekmujejo v Sumo borbah - potiskanje IN Poligonu.
SUMO BORBE - POTISKANJE:
Tekmujejo v sumo borbah - potiskanje na velikosti borilnega prostora 4 x 4 m. Vsi pričnejo borbo na sredini borilnega prostora s prijema za kimono - gard (tekmovalca/ki primejo rokav in rever – ne ovratnik!), ki ga med borbo lahko zamenjata.
Tekmovalec/ka zmaga:
- če nasprotnika spravi na tla (da se dotakne blazin s katere kolim drugim delom telesa kot s stopali), lahko ga potisne na tla ali pa uporabi judo met (osoto otoshi, uki goshi,…).
- če nasprotnika izrine iz borilnega prostora s tem, da nasprotnika prisiliš da izstopi iz borilnega prostora s celim stopalom. Dokler se nasprotnik še dotika borilnega prostora z obema stopaloma še vedno poteka borba.
Tekmovalec ne sme nasprotnika stiskati okoli vratu ali prijemati za hlačnico ali noge (to je pod pasom)!!!
V primeru, da sodnik oceni, da je situacija v borbi nevarna za enega ali oba tekmovalca, sodnik prekine borbo ne glede na možen razplet borbe (zmaga ali poraz).
V primeru, da se borba prekine ali da ni bilo očitno kdo je prvi padel na tla ali stopil ven, se borba ponovi!!!
Sumo borba traja 1 min (60 sek) brez ustavljanja ure oziroma se prekine prej v kolikor kdo od tekmovalcev pride do 2 točk. Po 1 min (60 sek) se zapiše trenutni rezultat kot končni, če je to 1:0 oziroma se nadaljuje do prve točke, če je rezultat 0:0 ali 1:1.
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.
POLIGON:
1. Tekmovalec začne na starterjev znak »HAJIME« ali »JIME«.
2. Poligon mora opraviti točno po navodilih.
3. Poligon tekmovalec začne v obroču (z obema nogama) na začetku poligona in ga konča v obroču na koncu poligona. Takoj ko tekmovalec stopi v obroč (dovolj z eno nogo) štarter ustavi štoparico.
4. Nepravilnosti tekmovalca. Za napako dobi tekmovalec pribitek 1 sekundo oz. mora ponoviti vajo (ne celega poligona ampak samo vajo).
Če tekmovalec:
▪ izpusti kakšen količek pri slalomu pribitek 1 sek (če jih spusti vse se mora vrniti in ponoviti vajo),
▪ izpusti kakšen obroč –pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),
▪ se ne dotakne kašnega klobučka – pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),
▪ podre konstrukcijo za preskakovanje – 1 sek,
▪ prehitro starta - se vrne na začetek in ponovno starta,
▪ izpusti vajo – se vrne na začetek vaje in jo izvede,
▪napačno naredi preval naprej oz. nazaj (dovoljen je tudi mae mavare ukemi ali ushiro ukemi) – se vrne na začetek in ponovi vajo. Če mu ne uspe v dveh poskusih dobi pribitek 1 sek.
PRAVILA BORB 3. RAZREDI
Udeležnci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo. Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Tekmujejo v Sumo borbah - vlečenje IN Poligonu.
SUMO BORBE – VLEČENJE (»KONTRA SUMO«):
Tekmujejo v sumo vlečenje borbah na velikosti borilnega prostora 4 x 4 m. Vsi pričnejo borbo na sredini borilnega prostora s prijema za kimono - gard (tekmovalca/ki primejo rokav in rever – ne ovratnik!), ki ga med borbo lahko zamenjata.
Tekmovalec zmaga, ko nasprotnika spravi na tla (da se dotakne blazin s katere kolim drugim delom telesa kot s stopali), lahko ga potisne na tla ali pa uporabi judo met (osoto otoshi, uki goshi,…). Tekmovalec/ka lahko zmaga tudi tako, da stopi ven iz borilnega prostora vsaj z eno nogo ter s celim stopalom, vendar samo na svojo stran (na nasprotnikovo ali na stran borilnega prostora ne velja).
Tekmovalec ne sme nasprotnika stiskati okoli vratu ali prijemati za hlačnico ali noge (to je pod pasom).
V primeru, da sodnik oceni, da je situacija v borbi nevarna za enega ali oba tekmovalca, sodnik prekine borbo ne glede na možen razplet borbe (zmaga ali poraz).
V primeru, da se borba prekine ali da ni bilo očitno kdo je prvi padel na tla ali stopil ven, se borba ponovi!!!
Sumo vlečenje borba traja 1 min (60 sek) brez ustavljanja ure oziroma se prekine prej v kolikor kdo od tekmovalcev pride do 2 točk. Po 1 min (60 sek) se zapiše trenutni rezultat kot končni, če je to 1:0 oziroma se nadaljuje do prve točke, če je rezultat 0:0 ali 1:1.
V primeru, da tekmovalec vrže nasprotnika v trenutku ko ta stopi ven iz borilnega prostora, se upošteva točka tekmovalcu, ki je izvedel met.
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.
POLIGON:
1. Tekmovalec začne na starterjev znak »HAJIME« ali »JIME«.
2. Poligon mora opraviti točno po navodilih.
3. Poligon tekmovalec začne v obroču (z obema nogama) na začetku poligona in ga konča v obroču na koncu poligona. Takoj ko tekmovalec stopi v obroč (dovolj z eno nogo) štarter ustavi štoparico.
4. Nepravilnosti tekmovalca. Za napako dobi tekmovalec pribitek 1 sekundo oz. mora ponoviti vajo (ne celega poligona ampak samo vajo).
Če tekmovalec:
▪ izpusti kakšen količek pri slalomu pribitek 1 sek (če jih spusti vse se mora vrniti in ponoviti vajo),
▪ izpusti kakšen obroč –pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),
▪ se ne dotakne kašnega klobučka – pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),
▪ podre konstrukcijo za preskakovanje – 1 sek,
▪ prehitro starta - se vrne na začetek in ponovno starta,
▪ izpusti vajo – se vrne na začetek vaje in jo izvede,
▪ napačno naredi preval naprej oz. nazaj (dovoljen je tudi mae mavare ukemi ali ushiro ukemi) – se vrne na začetek in ponovi vajo. Če mu ne uspe v dveh poskusih dobi pribitek 1 sek.
PRAVILA BORB 4. in 5. RAZREDI
Tekmovalci in tekmovalke so razdeljeni v skupine po 4 glede na težo.
Tekmujejo v Judo borbi stoje – tachi wazi (brez prijema za gard) IN poligonu.
JUDO BORBE (SAMO TACHI WAZA – BORBE STOJE)
Tekmujejo v judo borbah stoje (tachi waza) na velikosti borilnega prostora 4x4m.
Borba traja 1,5 min (90 sek) brez zaustavljanja časa. Čas se zaustavi le pri popravljanja pasu ali kimone!
Pričetek borbe je s priklonom obeh tekmovalcev pred borilnim prostorom in v njem.
JUDO BORBA SE PRIČNE BREZ PRIJEMA ZA GARD (prijem za kimono) na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«.
Borba poteka po prilagojenih pravilih JZS za mlajše dečke/ce.
NEDOVOLJENE TEHNIKE: izvedba metov z obeh ali enega kolena, direktni telesni meti in prijemi pod pasom - za hlačnico oz. objemanje noge.
Ko tekmovalca/ki padeta na tla, se borba prekine (NI borbe v parterju) in se nadaljuje zopet v borbi stoje.
V primeru, da je situacija v borbi za tekmovalca nevarna, sodnik prekine borbo in tekmovalca vrne v začetni položaj.
OCENJEVANJE METOV:
- Za vsak pravilen met sodnik dosodi točko - wazari ali ippon.
- Wazari se šteje kot 1 točko, ippon pa kot 2 točki.
Tekmovalec/ka zmaga predčasno (pred potekom 2 min), ko:
- Ko izvede tehniko, za katero sodnik dosodi ippon.
- V času borbe zbere 2 točki (to pomeni, da naredi 2 meta za wazari).
- S kaznimi.
Če je kateri od tekmovalcev neaktiven dobi kazen (Shido) s katero dobi nasprotnik točko.
Kaznuje se:
-SHIDO 1, tekmovalec dobi opozorilo
-SHIDO 2, nasprotnik dobi 1. točko
-SHIDO 3, diskvalifikacija (hansokumake), nasprotnik dobi IPPON (2 točki)
V kolikor sta tekmovalca /ki po rednem delu izenačena, poteka borba do prve točke oziroma prve kazni.
Zmaga tekmovalec, ki ima večje število točk ali manjše število kazni!!!
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral več točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.
POLIGON:
1. Tekmovalec začne na starterjev znak »HAJIME« ali »JIME«.
2. Poligon mora opraviti točno po navodilih.
3. Poligon tekmovalec začne v obroču (z obema nogama) na začetku poligona in ga konča v obroču na koncu poligona. Takoj ko tekmovalec stopi v obroč (dovolj z eno nogo) štarter ustavi štoparico.
4. Nepravilnosti tekmovalca. Za napako dobi tekmovalec pribitek 1 sekundo oz. mora ponoviti vajo (ne celega poligona ampak samo vajo).
Če tekmovalec:
▪ izpusti kakšen količek pri slalomu pribitek 1 sek (če jih spusti vse se mora vrniti in ponoviti vajo),
▪ izpusti kakšen obroč –pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),
▪ se ne dotakne kašnega klobučka – pribitek 1 sek (če jih spusti več se mora vrniti in ponoviti vajo),
▪ podre konstrukcijo za preskakovanje – 1 sek,
▪ prehitro starta - se vrne na začetek in ponovno starta,
▪ izpusti vajo – se vrne na začetek vaje in jo izvede,
▪ napačno naredi preval naprej oz. nazaj (dovoljen je tudi mae mavare ukemi ali ushiro ukemi) – se vrne na začetek in ponovi vajo. Če mu ne uspe v dveh poskusih dobi pribitek 1 sek.