3. JUDO IGRE
v soboto, 15. februar 2025
Vabljeni na 3. JUDO IGRE - vznemirljivo tekmovanje za mlade judoiste!
Pridružite se nam v soboto, 15. februar 2025, v Športnem centru Triglav, Vodovodna 25, Ljubljana, kjer se bodo naši mladi športniki preizkusili v različnih spretnostnih vajah in zabavnih borilnih igrah.
Prijava na dan tekmovanja:
Zastopajo svojo šolo.
Predprijava ni potrebna. Prijavnico boste oddali ob prihodu, pri prijavi in tehtanju na dan dogodka.
Otroci naj s seboj prinesejo kimono.
Tekmovanje bo kratko in dinamično ter bo trajalo približno dve uri.
Pridite navijat in podpirat mlade športnike ter se z vašim otrokom pridružite na nepozabnem dnevu, polnem športnega duha in zabave!
Za prijavnico, ki jo je potrebno imete s seboj kliknite na PRIJAVNICA z urniki ali spodnjo sliko urnika.
Zakaj tekmovanje?
Odkritje notranjega zmagovalca: Vsak otrok ima v sebi željo po zmagi. Tekmovanje mu omogoča, da se sooči z nasprotnikom, premaga notranje strahove in se nauči ceniti tako uspehe kot učne izkušnje, ki jih prinašajo porazi.
Igriva tekmovalnost: Tekmovanje ni samo o zmagi in porazu; je tudi o zabavi, smehu in igri. To je priložnost, da otroci razvijajo svojo tekmovalnost na sproščen in igriv način.
Rast in razvoj: Tekmovanja so kot mini laboratoriji, kjer lahko otroci preizkusijo svoje spretnosti in zmožnosti v varnem in spodbudnem okolju.
Strast do športa: S tekmovanjem lahko otroci poglobijo svojo ljubezen in zanimanje za šport, hkrati pa razvijajo zdrav tekmovalni duh.
Postavljanje ciljev: V tekmovalnem okolju otroci razmišljajo o svojih ciljih, o tem, kaj jih motivira in zakaj radi tekmujejo.
Vaša neprecenljiva podpora: Ne glede na rezultat, vaša prisotnost in podpora otroku pomenita svet. V njihovih očeh ste največji navijač.
Druženje in nova prijateljstva: Tekmovanje je tudi odlična priložnost za spoznavanje novih prijateljev in sklepanje trajnih vezi.
Neizmerna zabava: Ker je v srcu vsakega tekmovanja tudi zabava!
Tekmovanje "JUDO IGRE" za vašega otroka:
Igriva narava: Naša tekma je oblikovana tako, da poteka v sproščenem in igrivem duhu, kjer je poudarek na zabavi in učenju.
Prilagojeno vsem: Tekmovanje je organizirano glede na težo in starostne razrede, da je zagotovljena varnost in enakovrednost med tekmeci.
Ločeni razredi: Za zagotovitev najboljše tekmovalne izkušnje imajo deklice in dečki svoje ločene kategorije.
Vsak otrok je zmagovalec: Ne glede na rezultat, vsak mali tekmovalec je nagrajen z medaljo, ki slavi njegovo udeležbo in trud.
Kratek in sladek: Celotno tekmovanje je zasnovano tako, da se hitro odvije, zato vas in vašega otroka ne bo dolgo zadržalo. Predviden čas je največ dve uri, kar omogoča, da je izkušnja dinamična in zanimiva za vse.
PRAVILA BORB 1. RAZREDI
Zastopajo šolo na kateri vadijo judo.
NE TEKMUJEJO ZA REZULTAT in UVRSTITEV!
Namen je spoznavanje novih prijateljev, spoznavanje etičnih načel juda, timsko delo.
VSI SO NAGRAJENI.
Otroci so razdeljeni v skupine po 4, glede na njihovo težo. Dečki in deklice nastopajo v ločenih skupinah.
Program:
Judo igra »VLEČENJE KIMONE«
Judo igra »VLEČENJE MEDVEDKA – skupinsko«
VLEČENJE KIMONE
Igra je v vlečenju kimone na velikosti borilnega prostora 4 x 4 m.
Otroci pričnejo s prijemom kimone z obema rokama za rokav kimona, katera se nahaja na sredini med otrokoma.
Otroka med borbo ne smeta spustiti rokava kimone z nobeno roko. V primeru, da se to zgodi, nasprotnik avtomatsko dobi točko.
Otrok dobi točko:
zvleče kimono na svojo stran izven borilnega prostora in
drži kimono z obema rokama in
stoji z obema nogama izven borilnega prostora na celih stopalih (samo prsti ne veljajo).
Otroka imata tri borbe. Otrok zmaga z rezultatom 3:0 ali 2:1.
Zmagovalca se ne beleži!
VLEČENJE MEDVEDKA – SKUPINSKO
Otroci vlečejo medvedka iz ene strani na drugo ter nazaj na razdalji 6 metrov.
Cilj je zvleči medvedka na drugo stran čez črto (v točno določenem prostoru) ter zvleči medvedka nazaj na začetek čez črto v čim krajšem času.
Otrok stoji za črto, kjer se nahaja tudi medvedek.
Prične se na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«.
Otrok lahko prime medvedka šele po sodnikovem znaku »jime« ali »hajime«.
Otrok mora prijeti medvedka z obema rokama za rokave kimona ter rokav ne sme spustiti dokler medvedka ne zvleče čez črto na drugo stran na točno označen prostor.
Ko ga zvleče na točno določen prostor, se otrok obrne in mora zopet zvleči medvedka nazaj na začetek čez startno črto.
V kolikor otrok ne drži medvedka z obema rokama ali ga ne zvleče čez črto, mora vlečenje ponoviti.
Ko otrok zvleče medvedka na začetek, ga odloži in z vlečenjem lahko prične naslednji v vrsti.
Skupina konča ko še zadnji/a zvleče medvedka nazaj na začetek.
Časa posameznika se ne beleži!
Skupne razvrstitve od 1. do 3. mesta NI!
Vsi imajo isto uvrstitev in vsi dobilo enaka odličja.
PRAVILA BORB 2. RAZREDI
Udeleženci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo.
Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Udeleženci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo. Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Tekmujejo v:
1. Sumo vlečenje borbah IN
2. vlečenje ali prenašanje medvedka z yoko shiho gatame.
SUMO VLEČENJE BORBE:
Tekmujejo v sumo vlečenje borbah na velikosti borilnega prostora 4 x 4 m.
Borbo pričnejo iz prijema za gard (tekmovalca/ki primejo rokav in rever – ne ovratnik!), ki se med borbo lahko zamenja.
Tekmovalec zmaga, ko nasprotnika spravi na tla (da se dotakne blazin s katere kolim drugim delom telesa kot s stopali), lahko ga potisne na tla ali pa uporabi judo met (osoto otoshi, uki goshi,…). Tekmovalec/ka lahko zmaga tudi tako, da stopi ven iz borilnega prostora vsaj z eno nogo ter s celim stopalom, vendar samo na svojo stran (na nasprotnikovo ali na stran ne velja).
Sumo vlečenje borba traja 1 min (60 sek) brez ustavljanja ure oziroma se prekine prej v kolikor kdo od tekmovalcev pride do 2 točk. Po 1 min (60 sek) se zapiše trenutni rezultat kot končni, če je to 1:0 oziroma se nadaljuje do prve točke, če je rezultat 0:0 ali 1:1.
Tekmovalec ne sme nasprotnika stiskati okoli vratu ali prijemati za hlačnico ali noge (to je pod pasom).
V primeru, da sodnik oceni, da je situacija v borbi nevarna za enega ali oba tekmovalca, sodnik prekine borbo ne glede na možen razplet borbe (zmaga ali poraz). V primeru, da se borba prekine ali da ni bilo očitno kdo je prvi padel na tla ali stopil ven, se borba ponovi!!! V primeru, da tekmovalec vrže nasprotnika v trenutku ko ta stopi ven iz borilnega prostora, se upošteva točka tekmovalcu, ki je izvedel met.
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.
VLEČENJE ali PRENAŠANJE MEDVEDKA in zaključiti z YOKO SHIHO GATAME:
Tekmuje se v vlečenju ali prenašanju medvedka iz ene strani na drugo ter nazaj na razdalji 6 metrov.
Cilj je zvleči ali prenesti medvedka na drugo stran čez črto, ga položiti na tla prijeti končni prijem yoko shiho gatame (lahko tudi bivši mune gatame), ter zvleči/prenesti medvedka nazaj na začetek čez črto v čim krajšem času.
Tekmovalec stoji za črto, medvedek je ob tekmovalcu za črto. Prične na sodnikov znak »HAJIME ali JIME«. Tekmovalec medvedka lahko prime šele po sodnikovem znaku »jime« ali »hajime«.
Prijeti ga mora z obema rokama za ogoshi/uki goshi ter kimone ne sme spustiti dokler ga ne prenese/zvleče čez črto na drugo stran. Tekmovalec lahko medvedka tudi zvleče/prenese na drugo stran s tem da prime z obema rokama za rokave kimona ter ga ne sme spustiti dokler ga ne zvleče/prenese čez črto na drugo stran.
Za črto mora prijeti končni prijem yoko shiho gatame (lahko tudi bivši mune gatame). Kimono mora prijeti z obema rokama.
Po pravilno narejenem končnem prijemu (SODNIK REČE – PRAVILNO) mora tekmovalec zvleči/prenesti medvedka nazaj na začetek čez startno črto. Če končni prijem ne bo pravilen, bo sodnik rekel popravi (npr. popravi roke).
Tekmovalec ne sme teči nazaj dokler ne izvede pravilnega končnega prijema.
V kolikor tekmovalec ne drži medvedka z obema rokama ali ga ne zvleče/prenese čez črto dobi kazensko sekundo (za vsako napako ena sekunda).
Zmaga tekmovalec, kateri ima najkrajši skupen seštevek časa (čas poligona in kazenskih točk).
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Točkujejo se sumo borbe in prenašanje medvedka. V primeru, da sta dva ali več tekmovalcev izenačenih se upošteva rezultat v SUMO borbah.
PRAVILA BORB 3. RAZREDI
Udeleženci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo.
Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Tekmujejo v:
1. Judo borbi stoje – tachi wazi (s prijemom za gard) IN
2. teku z ovirami do medvedka, kjer zaključijo z metom.
JUDO BORBE (SAMO TACHI WAZA – BORBE STOJE)
Tekmujejo v judo borbah stoje (tachi waza) na velikosti borilnega prostora 4x4m.
Borba traja 1,5 min (90 sek) brez zaustavljanja časa. Čas se zaustavi le pri popravljanju pasu ali kimone!
Pričetek je s priklonom obeh tekmovalcev pred borilnim prostorom in v njem. JUDO BORBA SE PRIČNE S PRIJEMOM ZA GARD (prijem za kimono) na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«.
ZAČETNI POLOŽAJ ROK JE: ENA ROKA NA ROKAVU, DRUGA ROKA NA OVRATNIKU ZA VRATOM! Tekmovalca/ki lahko gard (prijem za kimono) med borbo spremenita, ne smeta se pa spustiti z obema rokama.
Borba poteka po prilagojenih pravilih JZS za mlajše dečke/ce. NEDOVOLJENE TEHNIKE: Izvedba metov z obeh ali enega kolena, direktni telesni meti in prijemi pod pasom - za hlačnico oz. objemanje noge.
Ko tekmovalca/ki padeta na tla, se borba prekine (NI borbe v parterju) in se nadaljuje zopet v borbi stoje.
V primeru, da je situacija v borbi za tekmovalca nevarna, sodnik prekine borbo in tekmovalca vrne v začetni položaj.
OCENJEVANJE METOV:
Za vsak pravilen met sodnik dosodi točko - wazari ali ippon.
Wazari se šteje kot 1 točko, ippon pa kot 2 točki.
Tekmovalec/ka zmaga predčasno (pred potekom 90 SEK), ko:
Ko izvede tehniko, za katero sodnik dosodi ippon.
V času borbe zbere 2 točki (to pomeni, da naredi 2 meta za wazari).
S kaznimi.
Če je kateri od tekmovalcev neaktiven, dobi kazen (Shido) s katero nasprotnik dobi točko. Kaznuje se:
SHIDO 1, tekmovalec dobi opozorilo.
SHIDO 2, nasprotnik dobi 1. točko.
SHIDO 3, diskvalifikacija (hansokumake), nasprotnik dobi IPPON (2 točki).
V kolikor sta tekmovalca/ki po rednem delu izenačena, poteka borba do prve točke oziroma prve kazni.
Zmaga tekmovalec, ki ima večje število točk ali manjše število kazni!!!
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral več točk. Tekmovalec lahko zmaga z rezultatom 1:0, 2:0 ali 2:1.
TEK DO MEDVEDKA ter zaključek Z METOM O GOSHI ali UKI GOSHI:
Tekmuje se v teku z ovirami na razdalji 6 metrov do medvedka iz ene strani na drugo, kjer tekmovalec/ka izvede met ter tekom nazaj na začetek.
Tekmovalec/ka stoji za črto ter prične na sodnikov znak »HAJIME ali JIME«, teče med ovirami do medvedka, ki je na drugi strani, prime medvedka, ga dvigne ter izvede met o goshi ali uki goshi.
Po pravilno izvedenem metu (SODNIK REČE – PRAVILNO) mora tekmovalec/ka teči čez ovire nazaj na začetek.
Tekmovalec ne sme teči nazaj, dokler ne izvede pravilnega meta.
V kolikor tekmovalec/ka podre kakšno oviro, dobi kazensko sekundo (za vsako napako ena sekunda).
Ura se ustavi, ko tekmovalec/ka stopi na označen prostor.
Zmaga tekmovalec/ka, kateri ima najkrajši skupen seštevek časa (čas poligona in kazenskih točk).
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Točkujejo se judo borbe in tek do medvedka.
V primeru, da sta dva ali več tekmovalcev izenačenih, se upošteva rezultat v judo borbah.
PRAVILA BORB 4. in 5. RAZREDI
Udeleženci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo.
Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Tekmujejo v:
1. Parterni judo borbi (ne waza) IN
2. teku z ovirami do medvedka, kjer zaključijo z metom.
PARTERNE JUDO BORBE – NE WAZA (BORBA NA TLEH):
Borba poteka po prilagojenih pravilih JZS za cicibane in mlajše deklice, dečke
Borba se prične na kolenih na velikosti borilnega prostora 4 x 4 m.
Tekmuje se v Judo borbah v parterju - NE WAZA, katera traja 1 min (60 sek) in se ob izenačenem rezultatu ob koncu rednega dela nadaljuje s »SUMO« borbo na eno točko. V tem primeru je rezultat 1:0.
Začetek borbe je s priklonom obeh tekmovalcev pred borilnim prostorom in nato v njem. Nato gresta tekmovalca na kolena ter v kumi kato (prijem za kimono) – rokav in rever. Sodnik začne borbo s HAJIME.
Cilj borbe je spraviti nasprotnega tekmovalca v končni prijem in ga v tem zadržati 10 sekund.
PREPOVEDANO JE POTISKANJE TEKMOVALCA, KI JE NA KOLENIH DIREKTNO NAZAJ!!!
Sodnik ne prekinja borbe dokler se vsaj en od tekmovalcev dotika borilne površine s vsaj enim delom svojega telesa.
Če sodnik oceni da tekmovalca nista aktivna v borbi lahko tekmovalca postavi v začetni položaj (na kolena ter v kumi kato). Če sta še vedno brez točk, ju lahko sodnik postavi v drug začetni položaj in sicer tako, da ležita drug ob drugem (glava pri nasprotnikovih nogah).
Če je samo en od tekmovalcev neaktiven mu sodnik prisodi opozorilo (kazen – shido):
SHIDO 1 nasprotnik dobi 1. točko
SHIDO 2 nasprotnik dobi 2. točko
SHIDO 3 – HANSOKUMAKE nasprotnik dobi IPPON (3:0) in zmaga.
Ko tekmovalec naredi ippon (drži v končnem prijemu 10 sekund, ali pa nasprotnik dobi 3 opozorila) je zmagovalec dvoboja in borba se konča. Sodnik proglasi zmagovalca.
Tekmovalec predčasno (pred potekom 1 min) zmaga, ko:
drži drugega tekmovalca v končnem prijemu 10 sekund in mu sodnik dosodi ippon
v času borbe zbere 3 točke (to pomeni, da je trikrat držal v končnem prijemu, vendar ne do 10 sek)
je nasprotnik prejel 3 kazni (3 x shido).
Tekmovalec dobi za končni prijem:
od 3 do 9 sek wazaari – 1 točka in
za 10 sek ippon – 3 točke.
Po poteku 1 min (60 sek) zmaga tisti, ki ima več točk (1:0, 2:0, 2:1, 3:1, 3:2 ali 3:0). Če je neodločen rezultat, odloča SUMO na 1 točko – zmago.
TEK DO MEDVEDKA, MET MEDVEDKA in zaključek s KONČNIM PRIJEMOM:
Tekmovalec/ka stoji za črto ter prične na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«.
Tečejo na razdalji 6 metrov na drugo stran med ovirami. Na drugi strani tekmovalec/ka pobere medvedka, izvede met uki goshi ali o goshi ter kočni prijem yoko shiho gatame (lahko tudi bivši mune gatame). Z obema rokama mora prijeti kimono. Po pravilno narejenem končnem prijemu (SODNIK REČE – PRAVILNO) mora tekmovalec/ka teči čez ovire nazaj na začetek.
Važno:
Tekmovalec ne sme teči nazaj dokler ne izvede pravilnega končnega prijema.
V kolikor tekmovalec ne drži medvedka z obema rokama ali podre kakšno oviro, dobi kazensko sekundo (za vsako napako ena sekunda).
Ura se ustavi, ko tekmovalec/ka stopi na označen prostor na startu.
Skupni zmagovalec je tisti, ki je zbral največ točk. Točkujejo se judo borbe in tek do medvedka, met in končni prijem.
V primeru, da sta dva ali več tekmovalcev izenačenih, se upošteva rezultat v judo borbah.