Vabljeni na 4. JUDO IGRE - vznemirljivo tekmovanje za mlade judoiste!
Pridružite se nam v soboto, 5. april 2025, v Športnem centru Triglav, Vodovodna 25, Ljubljana, kjer se bodo naši mladi športniki preizkusili v različnih spretnostnih vajah in zabavnih borilnih igrah.
Prijava na dan tekmovanja:
Zastopajo svojo šolo.
Predprijava ni potrebna. Prijavnico boste oddali ob prihodu, pri prijavi in tehtanju na dan dogodka.
Otroci naj s seboj prinesejo kimono.
Tekmovanje bo kratko in dinamično ter bo trajalo približno oz. največ dve uri.
Pridite navijat in podpirat mlade športnike ter se z vašim otrokom pridružite na nepozabnem dnevu, polnem športnega duha in zabave!
Odkritje notranjega zmagovalca: Vsak otrok ima v sebi željo po zmagi. Tekmovanje mu omogoča, da se sooči z nasprotnikom, premaga notranje strahove in se nauči ceniti tako uspehe kot učne izkušnje, ki jih prinašajo porazi.
Igriva tekmovalnost: Tekmovanje ni samo o zmagi in porazu; je tudi o zabavi, smehu in igri. To je priložnost, da otroci razvijajo svojo tekmovalnost na sproščen in igriv način.
Rast in razvoj: Tekmovanja so kot mini laboratoriji, kjer lahko otroci preizkusijo svoje spretnosti in zmožnosti v varnem in spodbudnem okolju.
Strast do športa: S tekmovanjem lahko otroci poglobijo svojo ljubezen in zanimanje za šport, hkrati pa razvijajo zdrav tekmovalni duh.
Postavljanje ciljev: V tekmovalnem okolju otroci razmišljajo o svojih ciljih, o tem, kaj jih motivira in zakaj radi tekmujejo.
Vaša neprecenljiva podpora: Ne glede na rezultat, vaša prisotnost in podpora otroku pomenita svet. V njihovih očeh ste največji navijač.
Druženje in nova prijateljstva: Tekmovanje je tudi odlična priložnost za spoznavanje novih prijateljev in sklepanje trajnih vezi.
Neizmerna zabava: Ker je v srcu vsakega tekmovanja tudi zabava!
Igriva narava: Naša tekma je oblikovana tako, da poteka v sproščenem in igrivem duhu, kjer je poudarek na zabavi in učenju.
Prilagojeno vsem: Tekmovanje je organizirano glede na težo in starostne razrede, da je zagotovljena varnost in enakovrednost med tekmeci.
Ločeni razredi: Za zagotovitev najboljše tekmovalne izkušnje imajo deklice in dečki svoje ločene kategorije.
Vsak otrok je zmagovalec: Ne glede na rezultat, vsak mali tekmovalec je nagrajen z medaljo, ki slavi njegovo udeležbo in trud.
Kratek in sladek: Celotno tekmovanje je zasnovano tako, da se hitro odvije, zato vas in vašega otroka ne bo dolgo zadržalo. Predviden čas je največ dve uri, kar omogoča, da je izkušnja dinamična in zanimiva za vse.
PRAVILA BORB 1. RAZREDI
Zastopajo šolo na kateri vadijo judo.
NE TEKMUJEJO ZA REZULTAT in UVRSTITEV!
Namen je spoznavanje novih prijateljev, spoznavanje etičnih načel juda, timsko delo.
VSI SO NAGRAJENI.
Otroci so razdeljeni v skupine po 4, glede na njihovo težo. Dečki in deklice nastopajo v ločenih skupinah na
velikosti borilnega prostora 4 x 4 m.
Tekmujejo v:
Otroci prikažejo 4 discipline: Vse Judo igre od prej (igra za ščipalko, igra za pasek ter vlečenje kimona) IN prenašanju žogic.
Vsako disciplino ima otrok samo enkrat, rezultat se ne beleži.
JUDO IGRA VZEMI ŠČIPALKO:
Prične se s priklonoma obeh otrok. Nato se ju posede na sredino borilnega prostora s hrbti skupaj.
Sodnik obema pripne ščipalko na zunanji strani desne noge nad gležnjem za ŠIV hlačnice!
Na sodnikov znak HAJIME se borilna igra prične.
Borba se konča, ko eden drugemo prvi vzame ščipalko s hlačnice. V primeru, da se enemu sname ščipalka in pade na tla, jo lahko drugi pobere in s tem dobi točko. Če pa jo pobere tisti, kateremu je ščipalka padla, mu jo sodnik popravi in igra se prične na novo brez točke za katerega od tekmovalcev.
V primeru, da je situacija v igri nevarna, lahko sodnik prekine in ponovi igro.
Če sodnik ni zagotovo prepričan, kdo je vzel prvi ščipalko, se igra ponovi!
BORBA ZA PASEK:
Sodnik obema sodelujočima zatakne paska za pasova na sredini hrbta.
IGRA SE PRIČNE S PRIJEMOM ZA GARD (prijemom kimona), KO STA OBA SODELUJOČA NA KOLENIH na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«. Sodelujoči lahko med borbo spremeni gard ali ga izpustiti z eno roko, ne sme pa se spustiti z obema rokama. Če se spusti z obema rokama sodnik igro prekine.
Pravila igre:
1. Če pasek v igri pade na tla in ga pobere nasprotnik je točka njegova.
2. V kolikor pasek, ki pade na tla, pobere lastnik paska, se igra ponovi.
3. Če paska, ki pade na tla ne pobere nihče, se igra ponovi.
4. V primeru, da je situacija v igri nevarna, sodnik igro prekine in jo ponovi.
PREPOVEDANO:
1. Porivanje nasprotnika direktno nazaj na hrbet!
2. Namerno metanje na svoj hrbet.
V obeh situacijah sledi opozorilo sodelujočih in ponovitev igre. V primeru ponavljanja prepovedanih situacij se igra zaradi varnosti sodelujočih popolnoma prekine.
VLEČENJE KIMONA:
Otroci pričnejo s prijemom kimona z obema rokama za rokav kimona, katera se nahaja na sredini borilnega prostora med otrokoma.
Otroka med borbo ne smeta spustiti rokava kimone z nobeno roko. V primeru, da se to zgodi, nasprotnik avtomatsko dobi točko.
Otrok dobi točko:
- zvleče kimono na svojo stran izven borilnega prostora in
- drži kimono z obema rokama in
- stoji z obema nogama izven borilnega prostora na celih stopalih (samo prsti ne veljajo).
PRENAŠANJE ŽOGIC – ŠPRINTI:
Otroci tekmujejo v prenašanju 3 tenis žogic iz enega obroča v drug obroč na razdalji 6 metrov.
Otrok stoji pri prvem obroču ter prične na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«. Žogico lahko prime šele posodnikovem znaku »jime« ali »hajime«.
Cilj je prenesti vse 3 tenis žogice v drug (6 metrov oddaljen) obroč v čim krajšem času.
Otrok mora vsako žogico posamezno prenesti v drug obroč.
Če mu pri tem žogica uide iz obroča (ker jo je vrgel ali pa ga zgrešil) mora najprej ponjo, jo dati v obroč ter šele na to iti po drugo žogico.
Ko otrok prenese vse žogice v drug obroč, da »petko« naslednjemu v skupini, ki mora vse žogice posamezno prinesti nazaj v prvi obroč.
Konec je ko vsi otroci v skupini 4 opravijo nalogo.
PRAVILA BORB 2. RAZREDI
Udeleženci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo.
Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Udeleženci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo. Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Tekmujejo v:
4 disciplinah. Borbe iz predhodnih 3 tekmovanj (sumo potiskanje, borba za pasek ter sumo vlečenje) IN prenašanje žogic.
Vsako disciplino ima en par samo enkrat, ne glede na rezultat.
SUMO BORBE - POTISKANJE:
Tekmujejo v sumo borbah – potiskanje. Vsi pričnejo borbo na sredini borilnega prostora s prijema za kimono - gard (tekmovalca/ki primejo rokav in rever – ne ovratnik!), ki ga med borbo lahko zamenjata.
Tekmovalec/ka zmaga:
- če nasprotnika spravi na tla (da se dotakne blazin s katere kolim drugim delom telesa kot s stopali), lahko ga potisne na tla ali pa uporabi judo met (osoto otoshi, uki goshi,…).
- če nasprotnika izrine iz borilnega prostora s tem, da nasprotnika prisiliš da izstopi iz borilnega prostora s celim stopalom. Dokler se nasprotnik še dotika borilnega prostora z obema stopaloma borba še vedno poteka.
Tekmovalec ne sme nasprotnika stiskati okoli vratu ali prijemati za hlačnico ali noge (to je pod pasom)!!!
V primeru, da sodnik oceni, da je situacija v borbi nevarna za enega ali oba tekmovalca, sodnik prekine borbo ne glede na možen razplet borbe (zmaga ali poraz).
V primeru, da se borba prekine ali da ni bilo očitno kdo je prvi padel na tla ali stopil ven, se borba ponovi!!!
BORBA ZA PASEK:
Sodnik obema tekmovalcema zatakne paska za tekmovalčeva pasova na sredini hrbta.
BORBA SE PRIČNE STOJE S PRIJEMOM ZA GARD NA SODNIKOV ZNAK »HAJIME« ali »JIME«.
Tekmovalec ali tekmovalka lahko med borbo spremeni gard ali ga izpustiti z eno roko, ne sme se pa spustiti z obema rokama. Če se spusti z obema rokama sodnik borbo prekine.
Zmaga tisti tekmovalec/ka, ki nasprotniku prvi vzame pasek.
V primeru, da enemu tekmovalcu/ki pade pasek na tla, ga lahko nasprotnik pobere, s tem dobi točko ter zmaga.
Če pasek pobere tekmovalec/ka, kateremu je pasek padel, mu/ji pasek sodnik popravi in borba se ponovno prične brez točke za kateregakoli izmed tekmovalcev/k.
V primeru, ko enemu od tekmovalcev/k pasek pade na tla in ga nasprotnik takoj ne pobere, sodnik borbo prekine, popravi paska obema tekmovalcema in borba se nadaljuje.
V kolikor sodnik ni videl kateri od tekmovalcev je vzel pasek prvi (oba ga vzameta istočasno), sodnik borbo ponovi.
V primeru, da je situacija v borbi nevarna, sodnik prekine borbo in ponovi prične.
Če se tekmovalec/ka namerno vrže na tla (na hrbet), da mu nasprotnik ne bi vzel paska ter z namenom obrambe:
- Se ga prvič opozori, da to ni dovoljeno, in da bo naslednjič kaznovan tako, da bo nasprotnik dobil točko.
- Za vsako naslednjo napako se nasprotniku dodeli 1 točka.
- Če se vrže na tla (na hrbet) in mu nasprotnik istočasno vzame pasek, to velja kot točka za nasprotnika, KI JE VZEL PASEK, istočasno pa tekmovalec, ki se vrže na hrbet dobi opomin.
SUMO VLEČENJE BORBE:
Borbo pričnejo iz prijema za gard na sredini borilnega protora (tekmovalca/ki primejo rokav in rever – ne ovratnik!), ki se med borbo lahko zamenja.
Tekmovalec/ka zmaga:
-če nasprotnika spravi na tla (da se dotakne blazin s katere kolim drugim delom telesa kot s stopali), lahko ga potisne na tla ali pa uporabi judo met (osoto otoshi, uki goshi,…).
-če NA SVOJI STRANI borilnega prostora stopi ven iz borilnega prostora vsaj z eno nogo ter s celim stopalom (NE VELJA na nasprotnikovo stran ali na levi / desno stran borilnega prostora).
Tekmovalec ne sme nasprotnika stiskati okoli vratu ali prijemati za hlačnico ali noge (to je pod pasom).
V primeru, da sodnik oceni, da je situacija v borbi nevarna za enega ali oba tekmovalca, sodnik prekine borbo ne glede na možen razplet borbe (zmaga ali poraz).
V primeru, da se borba prekine ali da ni bilo očitno kdo je prvi padel na tla ali stopil ven, se borba ponovi!!!
V primeru, da tekmovalec vrže nasprotnika v trenutku ko ta stopi ven iz borilnega prostora, se upošteva točka tekmovalcu, ki je izvedel met.
PRENAŠANJE ŽOGIC – ŠPRINTI:
Tekmovalci/ke tekmujejo v prenašanju 3 tenis žogic iz enega obroča v drug obroč na razdalji 6 metrov s slalomom.
Tekmovalec/ka stoji pri prvem obroču ter prične na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«. Žogice lahko prime šele po sodnikovem znaku »jime« ali »hajime«.
Cilj je prenesti vse 3 tenis žogice, ENO PO ENO, v drug (6 metrov oddaljen) obroč v čim krajšem času.
Če mu/ji pri tem žogica uide iz obroča (ker jo je vrgel/a ali pa ga zgrešil/a), mora najprej po žogico, jo dati v obroč ter šele na to iti po drugo žogico).
Sodnik ustavi uro, ko so vse 3 žogice v drugem obroču.
Zmaga tekmovalec z najhitrejšim časom.
KONČNI REZULTAT POSAMEZNIKA DOLOČI SEŠTEVEK REZULTATOV VSEH 4 DISCIPLIN.
V primeru, da sta dva ali več tekmovalcev/k izenačenih, se upošteva uvrstitev v BORBAH ZA PASEK.
PRAVILA BORB 3. RAZREDI
Udeleženci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo.
Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Tekmujejo v:
4 disciplinah. Borbe iz predhodnih 3 tekmovanj (sumo potiskanje, sumo vlečenje ter
borbe stoje = v tachi wazi 1 min) IN prenašanje žogic.
Vsako disciplino ima en par samo enkrat, ne glede na rezultat.
SUMO BORBE - POTISKANJE:
Tekmujejo v sumo borbah – potiskanje. Vsi pričnejo borbo na sredini borilnega prostora s prijema za kimono - gard (tekmovalca/ki primejo rokav in rever – ne ovratnik!), ki ga med borbo lahko zamenjata.
Tekmovalec/ka zmaga:
- če nasprotnika spravi na tla (da se dotakne blazin s katere kolim drugim delom telesa kot s stopali), lahko ga potisne na tla ali pa uporabi judo met (osoto otoshi, uki goshi,…).
- če nasprotnika izrine iz borilnega prostora s tem, da nasprotnika prisiliš da izstopi iz borilnega prostora s celim stopalom. Dokler se nasprotnik še dotika borilnega prostora z obema stopaloma borba še vedno poteka.
Tekmovalec ne sme nasprotnika stiskati okoli vratu ali prijemati za hlačnico ali noge (to je pod pasom)!!!
V primeru, da sodnik oceni, da je situacija v borbi nevarna za enega ali oba tekmovalca, sodnik prekine borbo ne glede na možen razplet borbe (zmaga ali poraz).
V primeru, da se borba prekine ali da ni bilo očitno kdo je prvi padel na tla ali stopil ven, se borba ponovi!!!
SUMO VLEČENJE BORBE:
Borbo pričnejo iz prijema za gard na sredini borilnega protora (tekmovalca/ki primejo rokav in rever – ne ovratnik!), ki se med borbo lahko zamenja.
Tekmovalec/ka zmaga:
-če nasprotnika spravi na tla (da se dotakne blazin s katere kolim drugim delom telesa kot s stopali), lahko ga potisne na tla ali pa uporabi judo met (osoto otoshi, uki goshi,…).
-če NA SVOJI STRANI borilnega prostora stopi ven iz borilnega prostora vsaj z eno nogo ter s celim stopalom (NE VELJA na nasprotnikovo stran ali na levi / desno stran borilnega prostora).
Tekmovalec ne sme nasprotnika stiskati okoli vratu ali prijemati za hlačnico ali noge (to je pod pasom).
V primeru, da sodnik oceni, da je situacija v borbi nevarna za enega ali oba tekmovalca, sodnik prekine borbo ne glede na možen razplet borbe (zmaga ali poraz).
V primeru, da se borba prekine ali da ni bilo očitno kdo je prvi padel na tla ali stopil ven, se borba ponovi!!!
V primeru, da tekmovalec vrže nasprotnika v trenutku ko ta stopi ven iz borilnega prostora, se upošteva točka tekmovalcu, ki je izvedel met.
JUDO BORBE (SAMO TACHI WAZA – BORBE STOJE)
Tekmujejo v judo borbah stoje (tachi waza). Borba traja 1 min (60 sek) brez zaustavljanja časa.
Čas se zaustavi le pri popravljanja pasu ali kimone!
Pričetek je s priklonom obeh tekmovalcev pred borilnim prostorom in v njem. JUDO BORBA SE PRIČNE S PRIJEMOM ZA GARD (prijem za kimono) na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«.
ZAČETNI POLOŽAJ ROK JE: ENA ROKA NA ROKAVU, DRUGA ROKA NA OVRATNIKU ZA VRATOM! Tekmovalca/ki lahko gard (prijem za kimono) med borbo spremenita, ne smeta pa se spustiti z obema rokama.
Borba poteka po prilagojenih pravilih JZS za mlajše dečke/ce. NEDOVOLJENE TEHNIKE: izvedba metov z obeh ali enega kolena, direktni telesni meti in prijemi pod pasom - za hlačnico oz. objemanje noge.
Ko tekmovalca/ki padeta na tla, se borba prekine (NI borbe v parterju) in se nadaljuje zopet v borbi stoje.
V primeru, da je situacija v borbi za tekmovalca nevarna, sodnik prekine borbo in tekmovalca vrne v začetni položaj.
OCENJEVANJE METOV:
- Za vsak pravilen met sodnik dosodi točko - wazari ali ippon.
- Wazari se šteje kot 1 točka, ippon pa kot 2 točki.
Tekmovalec/ka zmaga predčasno (pred potekom 90 SEK):
- Ko izvede tehniko, za katero sodnik dosodi ippon.
- V času borbe zbere 2 točki (to pomeni, da naredi 2 meta za wazari).
- S kaznimi.
Če je tekmovalec/ka neaktiven/a, dobi kazen (Shido) in nasprotnik dobi točko.
Kaznuje se:
- SHIDO 1, tekmovalec dobi opozorilo
- SHIDO 2, nasprotnik dobi 1. točko
- SHIDO 3, diskvalifikacija (hansokumake), nasprotnik dobi IPPON (2 točki)
Če sta tekmovalca /ki po rednem delu izenačena, se zapiše izenačen-neodločen rezultat.
Zmaga tekmovalec/ka, ki ima večje število točk ali manjše število kazni!!!
PRENAŠANJE ŽOGIC S SLALOMOM – ŠPRINTI:
Tekmovalci/ke tekmujejo v prenašanju 3 tenis žogic iz enega obroča v drug obroč na razdalji 6 metrov s slalomom.
Tekmovalec/ka stoji pri prvem obroču ter prične na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«. Žogice lahko prime šele po sodnikovem znaku »jime« ali »hajime«.
Cilj je prenesti vse 3 tenis žogice, ENO PO ENO, v drug (6 metrov oddaljen) obroč v čim krajšem času.
Če mu/ji pri tem žogica uide iz obroča (ker jo je vrgel/a ali pa ga zgrešil/a), mora najprej po žogico, jo dati v obroč ter šele na to iti po drugo žogico).
Sodnik ustavi uro, ko so vse 3 žogice v drugem obroču.
Zmaga tekmovalec z najhitrejšim časom.
KONČNI REZULTAT POSAMEZNIKA DOLOČI SEŠTEVEK REZULTATOV VSEH 4 DISCIPLIN.
V primeru, da sta dva ali več tekmovalcev/k izenačenih, se upošteva uvrstitev v judo borbah.
PRAVILA BORB 4. in 5. RAZREDI
Udeleženci so razdeljeni v skupine po 4 tekmovalce glede na težo.
Deklice in dečki ne tekmujejo med seboj.
Tekmujejo v:
JUDO BORBE (borbe stoje – tachi waza, ki se nadaljuje v borbi na tleh, v parterju – ne waza).
Borbe potekajo po prilagojenih pravilih JZS za mlajše dečke/ce.
NEDOVOLJENE TEHNIKE:
IZVEDBA META Z ENEGA ali OBEH KOLEN, TELESNI METI, PRIJEMI POD PASOM V BORBI STOJE (prijem hlačnice, objemanje noge), STISKANJE OKOLI VRATU.
BORBA SE PRIČNE BREZ PRIJEMA ZA GARD (prijem kimona) na sodnikov znak »HAJIME« ali »JIME«.
Borba traja 120 sek (2 min) brez ustavljanja časa.
Sodnik ne prekinja borbe dokler se vsaj en od tekmovalcev dotika borilne površine z vsaj enim delom svojega telesa.
Ko tekmovalca padeta na tla se nadaljuje borba v parterju (ne waza), dokler poteka akcija in je vidno, da se lahko akcija zaključi s končnim prijemom. Ko ni več akcije, sodnik prekine borbo na tleh - v ne wazi in tekmovalca vrne v stoječi položaj, kjer zopet pričneta borbo stoje – tachi waza.
Beležijo se osvojene točke, ki se jih dobi z metom ali končnim prijemom. Wazaari = 1 točka, Ippon = 10 točk
Končni prijem:
- drži OD 1 sek DO 5 sek = Wazaari
- drži 10 sek = zmaga z Ipponom
Če je kateri od tekmovalcev neaktiven, predolgo drži za pas, izstopi iz borilnega prostora brez namena izvajanja tehnike, prime drugega tekmovalca pod pasom ali drži predolgo enostranski gard dobi kazen (Shido) s katero dobi nasprotnik točke. Točkuje se:
-SHIDO 1 – opozorilo
-SHIDO 2 – nasprotnik dobi točko - Wazaari
-SHIDO 3 – HANSOKUMAKE (diskvalifikacija) nasprotnik dobi 10 točk - IPPON.
V primeru, da je situacija v borbi nevarna za tekmovalca, sodnik prekine borbo in borba se nadaljuje stoje.
Če sta tekmovalca/ki po 120 sekundah v točkah izenačena, se borba nadaljuje dokler eden od tekmovalcev ne prejme točko (izvede met, ki se točkuje z wazari ali ippon) ali dokler eden od tekmovalcev ne prejme 2 kazni 2x SHIDO.